Per què es treballa el sòl pelvià?

Per què es treballa el sòl pelvià?

Abans de començar a parlar per què s’ha de treballar, us explicarem què és el sòl pelvià i el motiu pel qual s’ha de treballar.

Què és el sòl pelvià?

El sòl pelvià és una musculatura formada per un conjunt de músculs, lligaments, teixits conjuntius i nerviosos situats a la part baixa de l’abdomen que tenim tots els humans: homes, nadons i dones. Aquesta musculatura embolcalla els òrgans ubicats a l’interior de la pelvis: la bufeta, el recte i l’úter.

El conjunt de músculs del sòl pelvià no treballa de forma independent, sinó que està estretament relacionat amb la musculatura abdominal i les cadenes musculars anti gravitatòries..

Per què es treballa el sòl pelvià?

Aquesta musculatura s’ha de treballar principalment per prevenir o gestionar les incontinències urinàries que ser estar provocat en les dones per una mala col·locació de la copa menstrual, un tampó o una compresa a l’hora de la menstruació. Tot i aixó, les incontinencies no només pot ser provocat a una dona, sinó també pot passar en els homes.

Treballar el sòl pelvià d’una manera continuada i amb un professional expert com tenim a Body Viu pot prevenir principalment les incontinències entre altres coses.

 

A més a més de prevenir aquestes incontinències urinàries també provoca molts beneficis per les dones embarassades, tant en el prepart com en el postpart. Us ho expliquem a continuació. 

El sòl pelvià en el prepart ens hem de centrar a treballar tota la base de sustentació, que és tota la base de músculs que tenim al sòl pelvià. Són els músculs encarregats d’aguantar el nadó, però també les nostres vísceres i la bossa amniòtica. Tot això, a poc a poc, durant 9 mesos va creixent i pot arribar a pesar entre 9 i 10kg. Per tant, es recomana tonificar i preparar la zona a partir de la setmana 36-37 amb uns massatges perineals on es treballa la zona intracavitària de la dona perquè en el moment de donar a llum el nadó pugui sortir amb més facilitat i la mare no tingui repercussions.

En el postpart les mares s’haurien de fer una valoració del sòl pelvià, ja que després de donar a llum, tota la musculatura del sòl pelvià ha patit un gran esforç. Tant si el part ha sigut per cesària o natural totes les cavitats es veuen afectades. És important treballar el sòl pelvià per tornar a treballar tota la musculatura del sòl pelvià i aconseguir que torni al seu to.

Body Viu té un nou servei!

El Centre d’Entrenament Personal i grups reduïts a Reus un cop més evoluciona i es preocupa per la teva salut. Aquesta vegada venim amb un nou servei de fisioteràpia a Reus de la mà de la Laura, una professional en el sector i experta en el sòl pelvià. 

 

Fins al 12 d’abril, per la vostra sessió de fisioteràpia a Body Viu, obtindràs de franc una valoració del sòl pelvià totalment gratuït.

 

Tots els professionals de BodyViu estem a la teva disposició per a qualsevol dubte o consulta.

Cuidar el teu cos és viure
Body Viu